Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Dlaczego rodzaj oświetlenia w sklepie ma znaczenie?
Dlaczego rodzaj oświetlenia w sklepie ma znaczenie?

Dobrze zaprojektowany system oświetleniowy pozwala nie tylko atrakcyjnie wyeksponować towary, ale także przyciągnąć uwagę konsumentów i poprawić wyniki sprzedaży. Dotyczy to zarówno wielkopowierzchniowych centrów handlowych, jak i małych sklepów spożywczych czy butików odzieżowych. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, jaka jest rola oświetlenia w sklepach oraz w co warto zainwestować tworząc lub modernizując instalację oświetleniową.

Rola oświetlenia w sklepach

Wielu właścicieli sklepów oraz punktów usługowych postrzega oświetlenie sklepowe jedynie przez jego funkcję praktyczną. Fakt, zapewnienie orientacji w przestrzeni oraz polepszenie percepcji otoczenia to główne zadania systemów oświetleniowych, jednak ich „ukryta” rola jest o wiele większa. Nie można bowiem zapomnieć, że światło spełnia także funkcje marketingowe oraz wizerunkowe, wpływając bezpośrednio na to, jak dane miejsce jest oceniane w oczach klientów.

Odpowiednio dobrane oświetlenie może skutecznie podnieść atrakcyjność towarów, wyeksponować najważniejsze produkty oraz stworzyć wrażenie prestiżu i ekskluzywności – ostatni punkt jest szczególnie istotny w przypadku butików czy sklepów jubilerskich. Dobrze zaprojektowana instalacja oświetleniowa przyniesie jednak wiele korzyści bez względu na branżę, w jakiej działa dany sklep. Umiejętne operowanie światłem to prosty sposób na aktywizację do podejmowania decyzji zakupowych oraz wzmacnianie pozytywnego wizerunku marki.

Jakie wyróżniamy rodzaje oświetlenia sklepowego?

Dobrze zaprojektowany system oświetlenia sklepowego dzieli się na 3 kategorie – oświetlenie ogólne, akcentujące oraz dekoracyjne. Pierwszy rodzaj ma za zadanie w równomierny sposób rozświetlić wnętrze całej powierzchni sklepu, a zwłaszcza okolic kas oraz ciągów komunikacyjnych, ułatwiając swobodne poruszanie się klientom oraz personelowi. W tej roli doskonale sprawdzają się klasyczne lampy liniowe, oświetlenie szynowe lub panele LED, które zapewniają optymalny poziom natężenia oświetlenia.

Oświetlenie akcentujące, jak wskazuje zresztą sama nazwa, podkreśla walory wizualne poszczególnych towarów. Projektanci korzystają przy tym z bardzo prostej zależności – nasz wzrok automatycznie kieruje się w stronę tych obiektów, które są jaśniejsze lub lepiej doświetlone. Jako właściciel sklepu możesz użyć naturalnego instynktu konsumentów i przyciągnąć ich uwagę na konkretny produkt. W tym celu świetnie sprawdzają się oprawy typu „oczka” oraz reflektory szynowe.

Z kolei oświetlenie dekoracyjne jest stosowane jako uzupełnienie pozostałych instalacji, aby dodatkowo wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów. Dobrym przykładem są chociażby taśmy LED w systemie RGB, za pomocą których można w ciekawy sposób urozmaicić wystawę sklepową lub podświetlić regały, lady czy nawet całe ściany.

Oświetlenie sklepu? Postaw na LED

Technologia LED to najlepszy wybór przy projektowaniu oświetlenia sklepowego. Dlaczego? Oprawy wyposażone w diody elektroluminescencyjne emitują białe światło w odcieniu ciepłym, neutralnym lub dziennym, a przy okazji charakteryzują się wysokim współczynnikiem oddawania barw – nie ma więc szans, aby kolory oświetlonych produktów były przekłamane!

Co więcej, oświetlenie LED do sklepu odznacza się bardzo niskim zużyciem energii elektrycznej – zakup produktów oświetleniowych tego rodzaju przyniesie więc realne oszczędności w postaci niższych rachunków za prąd. Nie można także zapomnieć, że LED-y są znane ze swojej wyjątkowo długiej żywotności, która sięga nawet 50 000 godzin nieprzerwanej pracy. Stawiając na niepozorne diody elektroluminescencyjne będziesz mógł więc zapomnieć o częstej wymianie żarówek i uciążliwych pracach konserwacyjnych.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium